REGISTRACIJA PLATNIM KARTICAMA
Administrativna zabrana do
12
RATA

Registracija vozila za sve stalno zaposlene i penzionere.

DO 6 RATA 0% kamate

REGISTRACIJA KREDITNIM KARTICAMA
BANKE INTESA I KOMERCIJALNE BANKE

BRZI KREDITI ZA REGISTRACIJU

PREKO ALTA BANKE

previous arrow
next arrow
Slider

Novine u tehničkom pregledu od 5 jula - da li će se primenjivati?

Novi pravilnik na tehničkom pregledu od 5 jula?

Ovalnost kočnica, pneumatski priključci i izduvni gasovi...

 

ovalnost diskova

Pravilo koje je odlagano svih ovih godina a trebalo bi da počne da se primenjuje od 5 jula 2023.To pravilo se odnosi na merenje ovalnosti diskova. Ovalnost, po novom pravilniku za tehničke preglede, treba da bude manja od 20%. Ako se do jula ništa ne promeni mnoga vozila koja su do sada registrovana neće moći da prođu tehnički pregled. Svakako zakon je na strani bezbednosti i zakon je donesen kako bi se povećala bezbednost na putevima. Međutim postavlja se pitanje da li je ta ovalnost zaista presudna kod bezbednosti. Postoje mnogi automobili kod kojih ovalnost ne zadovoljava pravilnik koji će stupiti na snagu (ovalnost je preko 20%) ali ipak dovoljno dobro koče. Stoga se nameće pitanje: da li je ovalnost diskova presudna po našu bezbednost. Da li je zakonodavac bio previše "strog" sa tako visokim normativima i da li će se normativi za ovalnost ponovo prolongirati ili odbaciti? Treba napomenuti da postoje i mnoge zemlje Evropske unije u kojima se ovalnost dikova i ne razmatra prilikom provere tehničke ispravnosti vozila već se samo konstatuje.

Ako u obzir uzmemo i prosečnu starost putničkih automobila na drumovima Srbije koja iznosi oko 17 godina situacija za vlasnike automobila je gotovo obeshrabljujuća.
Raspolaže se sa podacima da skoro 44% teretnih vozila na tehničkom pregledu neće zadovoljiti uslov ovalnosti, a što se tiče putničkih vozila (vrsta N1) predviđanja su da oko 25% neće zadovoljiti ovako visok kriterijum ovalnosti.

Treba pojasniti i to: šta tehnički predstavlja ovalnost? Ovalnost je neujednačenost sile kočenja po obrtu točka. Do ovog variranja dolazi zbog deformacije doboša, odnosno diska kočnice. Potavlja se i pitanje: kako vozač može da "oseti" ovalnost na diskovima? Ovalnost koja je oko 20% se gotovo ne može osetiti prilikom upotrebe vozila tj. prilikom kočenja. Tek znatno veće ovalnosti se mogu detektovati prilikom kočenja u vidu vibracije na papučici kočnice. Uzroci nastanka ovalnosti su najčešće intenzivno kočenje koje kombinovano sa lošim uslovima vožnje (kiša, sneg...) čime se kočioni sistem naglo zagreva i hladi a neretko do pojave ovalnosti dolazi zbog grešaka u proizvodnji i korišćenja loših materijala.

Postoje i drugi problemi koji će se pojaviti sa primenom ovog pravilnika a oni se odnose na priključke za teretna vozila, odnosno vozila koja imaju pneumatski kočioni sistem. Veliki broj vozila ih ne poseduje, što bi podrazumevalo da bi na tehničkom pregledu morali biti isključeni iz saobraćaja. Svakako se kao problem nameće i problem izduvnih gasova koji regulišu katalizatori koji su u većini slučajeva skinuti....

 

Kartice sa pogodnostima

320 100

Čekovi i administrativna

320 100

Krediti i platne kartice

320 100